Wilson Airless Gen1 3D nyomtatott kosárlabda

Forgalomba kerül az első 3D nyomtatott kosárlabda

A Wilson Sporting Goods bejelentette, hogy kereskedelmi forgalomba kerül az első 3D nyomtatott kosárlabda, a Wilson Airless Gen1, amely hosszabb távon megváltoztathatja a sportszeripart – ha az Airless Prototype tavalyi lelkes fogadtatásából indulunk ki.

A Wilson Airless Gen1 kosárlabda a tavalyi NBA Slam Dunk Contest-en debütáló prototípus sikeréből született. A kereskedelmi forgalomba kerülő labda hasonló funkciókat kínál, mint a prototípus, de a fejlesztéseknek köszönhetően a teljesítménye, a súlya, a mérete és a pattanóképessége közelít a szabályos kosárlabdáéhoz.

Az Airless prototípusunk elsöprő siker volt, és tudtuk, hogy itt az ideje, hogy ezt a maga nemében egyedülálló innovációt a világ elé tárjuk” – mondta Kevin Murphy, a Wilson csapatsportokért felelős ügyvezető igazgatója. „Az Airless Gen1 kosárlabda forgalmazásával a Wilson olyan területre merészkedett, ahová eddig még egyetlen márka sem, tovább inspirációra sarkallva a sportinnováció következő generációját.

Wilson Airless Gen1 3D nyomtatott kosárlabda
Fotó: Wilson Sporting Goods

Az Airless Gen1 fejlesztését a Wilson Labs, a Wilson innovációs részlege irányította, amely az elmúlt évben a kosárlabda teljesítményének és gyártási hatékonyságának finomítására összpontosított. A továbbfejlesztett rácsos kialakítás egyenletesebb teljesítményt és pattogást biztosít, miközben megmaradt az egyedi, áttetsző rácsszerkezet. Minden labda beépített címkével rendelkezik, amely nemcsak az személyreszabást teszi lehetővé, de a labda egyedi gyártási száma is szerepel rajta. Az Airless Gen1 az eredeti koromfekete szín mellett már barna és natúrfehér színváltozatokban is elérhető.

Az eredeti prototípus és a limitált sorozatgyártású modell létrehozásában a Wilson Labs több kulcsfontosságú partnerrel dolgozik együtt: a General Lattice számítógépes tervezési szolgáltatásokkal, a DyeMansion szín- és utókezelési megoldásokkal, az EOS technológiai vezetőként, az SNL Creative pedig elsődleges gyártópartnerként vesz részt a projektben.

Fotó: Wilson Sporting Goods

A Wilson Airless Gen1 2500 dolláros árával egy prémium kategóriás, limitált szériás termék. A magas ár jól mutatja egy ilyen termék előállítási költségét. A Wilson ezzel az árral felmérheti a piaci érdeklődést, és a kereslet alapján méretezheti a gyártást – amit csak a 3D nyomtatás, mint rugalmas, szerszám nélküli gyártási technológia tesz lehetővé. Mivel az EOS-gépeket a DyeMansion-rendszerekkel együtt számtalan vállalat napi szinten használja gyártásra, bizonyítottan stabilak és megbízhatóak. Több lézerrel növelhető a termelési kapacitás, és automatizálható a munkafolyamat, így nagyobb volumenű gyártással csökkenthetők a költségek. A komoly rajongók valószínűleg beruháznának egy olyan 500 dolláros labdára, amely felülmúlja a hagyományos modelleket és tartósabb. Nem lenne meglepő, ha ez a projekt beindítaná a sportszeriparban az additív gyártás terjedését, hiszen már az elmúlt években is jelentek meg 3D nyomtatott sisakok, kesztyűk, kerékpárok.

Talán az teszi a 3D nyomtatott kosárlabdát a legvonzóbbá, hogy lehetőséget ad az etikai és ökológiai aggályokkal övezett gumi és bőr alapanyagoktól való szakításra. Ha a Wilson képes az említett anyagok használata nélkül olyan labdát készíteni, amely szinte örökéletű, akkor a jövőben leküzdheti az ellátási lánc kulcsfontosságú akadályait.

Ismerje meg a Wilson Airless Gen1 gyártásához is használt, EOS ipari polimer 3D nyomtatókat!